Git de Çalışma


İstanbul Üniversitesi'nde öğrenci olduğum sıralar
Okul duvarında bir ilan gördüm:
"Avrupa'ya talebe yollanacaktır."

Allah Allah, dedim!
Ülke yıkık dökük
Her yer virane
Lozan yeni imzalanmış
Bu durumda Avrupa'ya talebe
Lüks gibi gelen bir şey

Ama bir şansımı denemek istedim. 
150 kişi içinden 11 kişi seçilmişiz. 
Benim ismimin yanına Atatürk
"Berlin Üniversitesi'ne gitsin." diye yazmış.

Vakit geldi
Sirkeci Garı 'ndayım;
Ama kafam çok karışık.

Gitsem mi, kalsam mı? 
Beni orada unuturlar mı? 
Para yollarlar mı?
Tam gitmemeye karar verdiğim.

Geri döndüğüm sırada bir posta müvezzi ismimi çağırdı.

"Mahmut Sadi! Mahmut Sadi!*
*Bir telgrafın var."
"Benim" dedim.

Telgrafi açtım, aynen şunlar yazıyordu:
Sizleri Bir Kıvılcım Olarak Yolluyorum
Alevler Olarak Geri Dönmelisiniz.
İmza
Mustafa Kemal

Okuyunca düşündüklerimden olağanüstü utandım. 

Şimdi Gel de Gitme
Git de Çalışma
Dön de
Bu ülke İçin 
Canını Verme. 
dedim.
Düşünün 1924'te o kadar işinin arasında 11 öğrencinin nerde
Ne zaman
Ne hissettiğini sezebilen
Ona göre telgraf çeken bir liderin önderliğinde
Bu ülke için can verilmez mi?

Çok başarılı oldum. 
Ülkeme alev olarak döndüm. 
Önce İstanbul Üniversitesi 
Genel ve Beşeri Fizyoloji Enstitüsü'nü kurdum.
Kürsü başkanı oldum. 

Daha sonra ülkemin 
Başbakanlığını yaptım.

Ben kim miyim?
Ben Sadece
İki Satırlık 
Bir Telgrafın
Yarattığı Bilim Adamıyım.

Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak

Sadi Irmak 1904'de Seydişehir'de doğdu. 
Bir süre Hukuk Fakültesine devam ettiyse de 1924'de devletçe Berlin'e gönderildi.

Orada tıp ve biyoloji öğrenimi yaptı ve 1929'da hekim oldu. 
Yurda dönünce bir süre Gazi Eğitim Enstitüsünde öğretmenlik ve Ankara Hükümet Tabipliği yaptı. 

1932'de İstanbul Üniversitesi Tıp Fakültesinde doçentlik sınavını kazandı.
1939'da profesörlüğe yükseldi.

1943'te Konya Milletvekili seçildi. 
1945-1948 yılları arasında çalışma bakanlığı yaptı. 

1950'de Münih, daha sonra İstanbul Tıp Fakültesinde akademik hayatını sürdürdü. 1974'de kontenjan senatörü seçildi. 

17 Kasım 1974-31 Mart 1975 arasında Başbakanlık yaptı.

12 Eylül 1980 harekatından sonra Danışma Meclisi üyesi oldu
Bu meclisin başkanlığına seçildi. 

Ord. Prof. Dr. Sadi Irmak milli ve uluslararası önemli tıp derneklerine üyedir. 
Başta tıp olmak üzere çeşitli konularda özgün eserleri ve çevirileri vardır.

Yorumlar

  1. Japonya da göndermiş idi. Çalışkan öğrencilerini

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Doğru, Bilim nerede ise oradan getirmek lazım
      Çünkü
      Bilim ile ülkeler ilerliyor
      Refah ülke oluyor

      Japonya samuray dönemini bitirince
      Abd ve Avrupaya çok sayıda akıllı ve çalışkan öğrencilerini gönderdiler

      2. Dünya savaşında
      Uçak gemisi
      Savaş gemisi
      Denizaltı
      Araba vs yapabilen bir ülke konumunda idi

      Sil
  2. Bu Almanya bize çok zarar verdi ama Çokta faydası oldu

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. En azından demir yolunu yaptılar
      Demir yolu yakınlarındaki maden hakkı kullanması elde etmiş olsalar da
      Demir yolu bizim yegane şehirler arası ulaşımız idi

      Ayrıca

      Bizden çok öğrenciler orada eğitim görme imkanları oldu

      Sil
  3. Eski Hocalar daha mı iyi idiler Tarık Hocam

    YanıtlaSil
  4. Benim gibi çoğumuz, Sadi Irmak ı başbakan olarak bilir
    Ama çalışma bakanlığı, milletvekilliği, Senatörlük ve Danışma meclisi başkanlığı yaptığını
    Tarık Hocam, senin bu paylaşımdan öğrendim
    Emeklerine Sağlık

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Millet olarak, O kadar günlük siyaset ve futbol konuları ile ilgilendiğimizden
      Güzel bilgileri öğrenmek için okumuyoruz
      Okumadan da bir şey öğrenilmiyor

      Okumadan öğrenmez isek
      Hayat bize yaşayarak öğretiyor
      Onunda bedeli maalesef ağır oluyor

      Sil
  5. Tarık Hocam

    Alaska’nın soğuğundan, Adana’nın Sıcağına Selamlar
    Yazılarınızla içimizi ısıtıyorsunuz.
    Emeğinize ve Kaleminize Sağlıklar diliyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ne mutlu bana ki, Dünyanın farklı yerlerindeki yurttaşlarımıza dokunabiliyorum

      Sil
  6. O zamanki öğrenciler ne kadar iyi düşüncelere sahiplermiş. Okuyup, Nasıl vatanıma yardım edebilirim derdindelermiş, Şimdi ise hangisini okursam ne kadar daha fazla para kazanırım peşindeler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. O zaman bir Kuvayı milliyegeneleği var idi.
      "Mevzubahis Vatansa Gerisi Teferruattır."
      diyen bir zihniyet vardı

      Şimdi ise
      Herkes her şeyi devletten bekler oldu
      Çünkü
      Siyasetciler Oy almak için halka her şeyi vermeye başladı
      Halkta verilen şeyden daha fazlasını ister oldu
      Bu konu biraz derin çok uzun yer tutar burada keseyim

      Sil
  7. Ben Sadi Irmak ı niye başbakan yaptılar diye merak ediyordum. Demek ki adama vatanı için ne kadar değerli eserler vermiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlk önce;
      Bu Cumhuriyetin ne zorluklar ile kurulduğunu yaşayarak gören bir bilim adamı

      Ayrıca
      Ülkesi için canın verebilecek bir Vatan Sever

      Zaten bizim eksikliğimiz
      Gittikçe azalan "Vatan Severlik Bilinci"

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1