Yumurta Teorisi
Üreticiler tek amacı
Tüketicilere mal satabilmek
Bunun için bir sürü satış stratejisi geliştirildi
Tarık Başçıl _ 06 Ağustos 2023
Kırmızı yazılı kelime gördüğünüzde tıklar iseniz
Sizi "Vikipedi" e yönlendirir onun hakkında daha fazla bilgiye ulaşmış olursunuz
Yumurta Teorisi:
Hayatınızı kolaylaştıran hazır kek karışımlarını kullanır mısınız?
Hani bir yumurta, biraz da su eklediklerimizden.
O zaman siz de Ernest Dichter’in tuzağına düştünüz
1950’lerin başlarında, psikanalizin yükselişiyle beraber psikanalistler büyük şirketlerde yer almaya başlamışlardı.
1950’lerin başlarında, psikanalizin yükselişiyle beraber psikanalistler büyük şirketlerde yer almaya başlamışlardı.
Amaç elbette örnek tüketici modelini oluşturmaktı.
Bu esnada, bir grup psikanalist Ernest Dichter başkanlığında New York’un kuzeyinde eski bir malikânede Motivasyon Araştırma Enstitüsü’nü kurdu.
Motivasyon Araştırma Enstitüsünde
Motivasyon Araştırma Enstitüsünde
İnsanların neden belli bir şekilde davrandıklarını
Neden belli bir ürünü aldıkları
Reklamlara verdikleri tepkiler araştırılıyordu.
Amerikan tüketicisinin “gizli benliği” denilen şeyi açığa çıkarmanın yollarını bulmak istiyordu.
Sorunlara, tüketici psikolojisi açısından bakarak ajanslara reklamda hangi konuyu işlemeleri gerektiğini söylüyor.
Dichter’in yükselişi
Dichter’in yükselişi
Betty Crocker Foods için yaptığı bir grup çalışmasıyla oldu.
1950’lerin başında birçok yiyecek firması gibi
1950’lerin başında birçok yiyecek firması gibi
Onlar da yepyeni tüketime hazır ürünler icat etmişti.
Fakat piyasa araştırması sırasında tüketiciler bu fikri beğenmelerine rağmen
Ürünleri satın almıyorlardı.
En büyük sorun, Betty Crocker kek karışımındaydı.
Dichter, ev kadınlarının kek hakkında serbest yorum yaptığı bir dizi grup çalışması gerçekleştirdi.
Vardığı sonuca göre, kolaylık ve rahatlık olarak pazarlanan kek imajı hakkında bilinçdışı bir suçluluk duyuyorlardı.
Bu suçluluğun temelinde aslında kişilerin, kendi yapmadığı bir şeyi yapmış gibi sunması yatıyordu.
Sonuç olarak bu nedenle ürün fazla rağbet görmemişti.
Dicther kek karışımının satılmasının önündeki engeli kaldırmak için, firmasının kek paketin üzerine şunu yazdırdı;
Karışıma bir yumurta eklemeli.
“Böylece bilinçdışı bir simge olarak, ev kadını kendi yumurtalarını kocasına hediye ettiğini hissedecek, suçluluk duygusu azalacaktır” diyordu arkadaşlarına.
Bu fikir daha sonra “yumurta teorisi” olarak tanınmaya başlandı.
Bu fikir daha sonra “yumurta teorisi” olarak tanınmaya başlandı.
Ve sadece tarife bir yumurta ekleyerek
Ev kadınlarına kek yapımında kendilerini daha çok katılımcı hissettiren karışımının satışlarında patlama yaşandı.
Dichter’in bu başarısından sonra
Dichter’in bu başarısından sonra
Şirketler ve reklam ajansları psikanalistleri işe almak için yarışa girdi.
Derin adamlar olarak tanındılar.
Ürünleri, insanların gizli arzularıyla eşleştirerek, şirketlere milyonlarca dolar kazandırma sözü verdiler ve başardılar.
Dichter’in kendisi de tabii ki bir milyoner oldu.
Tarihler eski de olsa
Tarihler eski de olsa
Reklamcıların çalışma biçimi o günümüzde de pek değişmedi aslında…
Firmalar, reklam için her şey yaparlar
YanıtlaSilMecburlar, Ürettikleri mal satmaları için tanıtmaları lazım
SilBu da yetmiyor
Daha çok satmaları içinde daha çok reklam yapmaları lazım
Eskilerde, bazı reklam sözleri vardı. İnsanın aklına kazınır ve uzunca süre orada yer edinir. Ama şimdi 1-2 günde silip gidiyor
YanıtlaSilReklam Sloganı, Şirketin neyi temsil ettiğini birkaç kelimeyle özetlemeli ve temsil ettiği markanın ayrılmaz bir parçası haline gelmelidir. diyorlar
YanıtlaSilHaklısınız Hocam, Örnek olarak Apple, Coca-Cola vs gibi
SilTarık Hocam, Size göre en iyi reklam sloganı nedir?
YanıtlaSilBana göre;
SilApple’ın efsaneleşen reklam kampanyası
Think Different (Farklı Düşün)
Kampanyasının yaratıcısı ve Apple ürünlerine “i” harfini ekleme fikrini bulan
iMac’e adını veren Ken Sengall hazırladığı reklamı
Seçimlerde İyi bir reklam sloganı seçimi kazandırıyor
YanıtlaSilÖrnek olara;
SilAbd Başkanı Ronald Reagan eşi Nancy Reagan da uyuşturucu karşıtı
“Sadece Hayır De” kampanyasının yüzüydü.
Uyuşturucuya karşı düzenlenen "Hayır Deseniz Yeter" (İngilizce: "Just Say No")
Reagan seçim kazandırdı
Bir yerde okumuş idim. En çok reklamı Coca-Cola veriyor diye.
YanıtlaSilEvet.
SilCoca-Cola aşağıdaki gibi Reklam Sloganlarına tabii ki milyarlar harcıyor
“Open Happiness” ya da “Mutluluğa Kapak Aç”
“Taste the Feeling” sloganı ile (Türkiye'de “Tadını Çıkar”)
Firmalar, Kadınlar kullanması için bir sürü reklamlara harcama yapıyorlar
YanıtlaSilBuna en iyi örnek;
SilL’Oréal: “Çünkü Siz Buna Değersiniz”