Bu Bayramda Tüm Babalara Saygı ve Sevgilerimi Sunuyorum

Merhaba
Bu bayramımı ilk defa babamsız kutlayacağım
Mezarlıkta içimden onunla konuştum
Dua Ettim

Bir şeyler yazayım dedim
Benim hislerime tercüman olan aşağıdaki güzel bir yazı gözüme çarptı


Kendime göre biraz ekleme ve düzenlemeler yaparak
İzninizle, bu yazıyı sizler ile paylaşmak istedim
Kurban Bayramınızı Kutlarım
Sevdiklerinizle Nice Bayramlar dilerim
Tarık Başçıl _ 19 Temmuz 2021

Yaşlı babası ile sohbet eden oğul
Babasına bir istediğin veya canın çektiği var mı? diye sormuş

Yaşlı bir baba…
Şu bizim dönerci Hasan ustanın kuzu etinden yaptığı yaprak döneri yesem
Ne güzel olurdu demiş.

Oğul, baba hemen gidip alıp getireyim demiş

Baba, Hasan ustanın orada, yemek daha ayrı bir lezzet katıyor dönere demiş

Baba seni oraya götüreyim orada yiyelim demiş ve
Lokantaya gelip 2 döner söylemişler

Babanın elleri kaçık veya çatalı tutamayacağı kadar elleri titrediği halde yemeği kendisi yemek istemiş

Ancak lokmayı ağzına götürmek istediği her seferinde üzerine dökmüş, yağı çenesine bulaşıyormuş
Lokantadaki insanların bakışları da pürdikkat onların üzerindeymiş…
Aşağılayıcı bakışlar, alaycı tavırlar, surat ekşitmelerle arada bir yaşlı babaya bakıyorlarmış.

Baba izin ver ben sana yedireyim mi? demiş ve başlamış babasını yetirmeye
Oğlu sabır ve itina ile lokmaları babasının ağzına koymaya başlamış
Nihayet yemek bitmiş ve oğlu babasını alıp lavaboya götürmüş


Elini-yüzünü iyice yıkamış
Üstünü-başını silip temizlemiş
Gözlüklerini silip gözüne takmış, ardından da koluna girip dışarı çıkarmış…

Lokantada bulunanların hakaretamiz (hakaret içeren, hakaret dolu) bakışları hâlâ onların üzerinde

Hiçbir bakışı umursamayan çocuğun ise yüzünde hep tebessüm varmış
Babası çok sevdiği yemekten yiyip lezzet aldığı için

Yemek parasını ödeyip çıkıyorlardı ki, arkalardan yaşlı bir adam seslenmiş:
– Hey evlat, burada bir şey bıraktığını unutmadın mı?


Az düşündükten sonra genç cevap vermiş:
– Hayır, masada bir şey bıraktığımı sanmıyorum!

Yaşlı adam:
– Hayır evlat, yanılıyorsun.
– Sen burada çok değerli bir şey bırakıp gidiyorsun!

Şaşkınlık içinde:
– Ne bırakmışım olabilirim ki efendim?
Sen Burada
Her Evlat İçin Bir Ders
Her Baba İçin Bir Umut
Bırakıp da Gidiyorsun 
Tam bir sessizlik hâkim olmuştu salona
Herkes yaptığından, düşündüğünden utanç duyuyordu

Unutmuşlardı Bir An
Her Sıkıntıda Babalarına Sığındıklarını :

– Baba! Şunu istiyorum.
– Baba! Bana şunu al.
– Baba! Şu okulda, şu üniversitede okumak istiyorum, şu kadar harç gerekiyor.

– Baba! Okul masrafları için şu kadar para lazım.
– Baba! Falan şehre gezmeye gitmek istiyorum, para ver.
– Baba! Doğum günümde bana ne aldın?


– Baba!…
– Baba!…

Ama bir defa olsun dememişlerdi sanki:
– Yanımdasın ya baba, benim için her şeye değer ve yeter!…


– Babam! Senin yanında olmak benim için bir dünyadır…

Hep sahip olmak istediklerimizden söylenip durduk, yokluklarımızdan sitem edip şikâyetçi olduk…

Ama belki de hiç sormadık ona:
– Baba! Senin benden bir isteğin var mı?

Çoğumuza sormuşlardır kesin çocukluğumuzda
“Anneni mi çok seviyorsun, babanı mı?” diye.


İlk başta “Her ikisini.” desek de az ısrar sonucu utanarak, sıkılarak kısık sesle, “Annemi.” diyorduk;

Buna rağmen baba içindeki acıyı bize hissettirmeden tebessüm ediyordu.
Kim bilir, belki de herkesin yanında utanıyordu
Ama bir gün gelir de kayıp giderse elinden


Aile fertlerinin güzel yaşaması için ne tür zahmetlere katlandığını

İşte o zaman anlarsın çok geçmeden babalarımızın kıymetini bilelim
Cennet Ayaklarının Altında
Olmasa da


Tüm Babalara Saygı ve Sevgilerimi Sunuyorum
Ellerinden Öpüyorum

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1