Yaşar Kemal'den "O İyi İnsanlar O Güzel Atlara Bindiler, Çektiler Gittiler."



Yaşlı bir adam bana anlattı. 
Bir adam Urfa'ya gelmiş bilmem kaç yıl önce
20 yaşında bir delikanlı
Hayran kalmış Urfa'ya

Herkes evine çağırıyor, herkes selam veriyor, herkes kardeş gibi davranıyor, inanılmaz bir güzellik

Sonra bu adamı Urfa'nın ahırlarına götürmüşler. 
Dünyanın en güzel atları tabi. 
Urfa tarihten bu yana çok ünlüdür atlarıyla. 

Asurlular devrinde
Her yıl Asurlulara 360 tane at verirmiş Bu ovadan
Adam bir ay kaldıktan sonra memleketine dönmüş
Sonra 90 yaşına gelmiş

Yahu şu dünyada zaten
Ölüp gideceğiz
Ağzımın tadıyla ayrılayım
Şu dünyadan demiş

Yeniden gitmiş bakmış ki
Selam verse
Kimse yüzüne bakmıyor.

Yıkılmış
Bir de atlara bakayım demiş
Bir sürü at

Derisi kemiğine yapışmış
Dağlarda yayılıyor. 
Şaşırmış kalmış adam
Keşke gelmeseydim buraya demiş

Bir hanın önünden geçerken
Yaşlı bir adam uyukluyormuş
Ağzına, yüzüne sinekler dolmuş. 

Uyandırmış, hele kalk, yahu, demiş, burada bir zaman çok iyi insanlar
Çok güzel atlar vardı
Ne oldu? demiş. 
Yanıtlamış karşısındaki;
O İyi İnsanlar 
O Güzel Atlara Bindiler, Çektiler Gittiler.

Bende buna şu notu ekliyorum;
O İyi İnsanlar
Ailelerimiz
Dostlarımız
Arkadaşlarımız ve
Sevdiğimiz Değerlerimizin

O Güzel Atlarına Binip
Gitmeden Önce 
Değerlerini Bilelim

Yorumlar

  1. Ben Yaşar Kemal'ın Kitaplarını çok zevk alarak okudum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal o kadar güzel eserler verdi ki
      Hemen hemen hepsi birbirinden güzeldi

      Umarım şimdi veya ilerde onun gibi yazarlarımız olur
      Ve onun eserlerin okuma imkanımız olur

      Sil
  2. Her geçen sene O güzel insan gidiyor, Geride kimse kalmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Geçim derdi ve Maddi sıkıntılar devam ettikçe
      İnsanlar yarınlarından emin olmaz ise Mutlu olamazlar

      Sil
  3. Tarık Hocam, Her geçen gün daha mı? Kötüye gidiyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yok
      Her zaman yeni nesil
      Yeni imkanlar sahip oluyor
      Eskiden Van ın bir köyünden İstanbul’a gitme diye bir düşüncesi olması
      Bırak Van a gitmeyi bile düşünemezdi

      Çünkü en iyi araç eşek veya at idi.
      Şimdi ise 1 – 2 saatte 1000-1500 km uzağa o da kuş uçuşu ile gidebiliyorsun
      Bu da şunu getiriyor
      Kaderini kabul etmiyor, Şansını başka yerlerde denemeye çalışıyor

      Bana göre insanlar ileride günde 2-4 saat çalışacak hafta 3-4 gün çalışacak
      Ben işlerinin tamamını makinalara yaptıracaklar

      Böyle olursa
      Şunu mu diyeceğiz.
      Eskiden günde 10 saat güneşin altında çalıyorduk

      Sil
  4. Yaşar Kemal ın İnce Mehmet serisi 4 kitabına bayıldım. Belki Abdi ağayı sevmezler ama ben onun kendi evinde yaşadığı ölüm korkusunu içimde his ettim. Ve çok üzülmüştüm.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Yaşar Kemal ın tüm kitaplarını okudum. İnce Mehmet de sürükleyici olan Abdi Ağa nın Ölüm korkusu idi.
      Yaşar üstat o kadar güzel anlatmış ki
      Abdi Ağanın ölüm korkusunu içinizde hissettirmiş
      İşte yazarlık bu 🌱🌴🥦 🍃🌿🌳🍀🎋

      Sil
  5. Yaşarken sevdiklerimizin değerlerini bir türlü anlamıyoruz

    YanıtlaSil
  6. Yaşar Kemal'ın Kimsecik de çok güzel bir eseri di.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, Kimsecik, Yaşar Kemal'in Yağmurcuk Kuşu (1980), Kale Kapısı (1985) ile Kanın Sesi (1991) kitaplarından oluşan üçlemesidir.

      Sil
  7. Kesinlikle yaşarken yada birlikteyken kıymet bilinmeli iş işten geçtikten sonra bir anlamı kalmıyor .

    YanıtlaSil
  8. Samsundan Selamlar _ Figen Taş, Çukurova'yı ben Yaşar Kemal dan dolayı sevdim. Yazılarınız takip ettiğimden sizde Adana'lısınız dı. Adana selamlar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Figen Hanım

      Evet Adanalıyım
      Yörük aileden gelen birisiyim.
      Yani Mal (davar koyun) peşinde koşturan kişilerdenim

      Yaşar Kemal tüm eserleri okudum
      Bana göre hepsi birbirinden güzel

      Bende Samsun'a Adana!dan selamlar diyorum

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1