Sokrates’ten 3 Filtre Testi

Bir gün bir tanıdığı Sokrates'e rastladı ve dedi ki, "Arkadaşınla ilgili ne duyduğumu biliyor musun ?”

Bir dakika bekle diye cevap verdi Sokrates. 
Bana birşey söylemeden önce senin küçük bir testten geçmeni istiyorum.
Buna Üçlü Filtre Testi deniyor.

Benimle arkadaşım hakkında konuşmaya başlamadan önce, 
Bir süre durup, Ne söyleyeceğini düşünmeni istiyorum.

Birinci filtre; Gerçek Filtresi.”
“bana birazdan söyleyeceğin şeyin tam anlamıyla gerçek olduğundan emin misin?”

“Hayır” dedi adam “aslında bunu sadece duydum ve ….”

“tamam” dedi Sokrates. 
Öyleyse, sen bunun gerçekten doğru olup olmadığını bilmiyorsun.

Şimdi ikinci filtreyi deneyelim; “ İyilik Filtresi
“arkadaşım hakkında bana söylemek üzere olduğun şey iyi bir şey mi ?”
“hayır, tam tersi…”

“Öyleyse” diye devam etti Sokrates. 
Onun hakkında bana kötü bir şey söylemek istiyorsun ve bunun doğru olduğundan emin değilsin. 
Fakat yine de testi geçebilirsin, Çünkü geriye bir filtre daha kaldı.

 İşe Yararlılık Filtresi.
“bana arkadaşım hakkında söyleyeceğin şey benim işime yarar mı ?”
“hayır” 
Gerçekten değil. "anlaşıldı” der sokrates;  "söyleyeceğin şey, 
Ne gerçek,     Ne iyi,    Ne de faydalı. 


O zaman neden söyleyeceksin ki?"









Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1