Nazım Hikmet Ran - Otobiyografi - 11 Eylül 1961 / Doğu Berlin.

1902'de doğdum. 
Doğduğum şehre dönmedim bir daha
 geriye dönmeyi sevmem. 


Üç yaşımda Halep’te paşa torunluğu ettim.
 
On dokuzumda Moskova’da komünist üniversite öğrenciliği
 
kırk dokuzumda yine Moskova’da tseka-parti konukluğu
 
ve on dördümden beri şairlik ederim.


Kimi insan otların kimi insan balıkların çeşidini bilir 
Ben ayrılıkların
 

Kimi insan ezbere sayar yıldızların adını 
Ben hasretlerin


Hapislerde de yattım 
Büyük otellerde de 

Açlık çektim 

Açlık grevi de içinde ve tatmadığım yemek yok gibidir.

Otuzumda asılmamı istediler. 
Kırk sekizimde barış madalyasının bana verilmesini
 
Verdiler de
 

Otuz altımda 

Yarım yılda geçtim dört metre kare betonu 


Elli dokuzumda on sekiz saatte uçtum Prag’dan Havana’ya

Lenin'i görmedim nöbet tuttum tabutunun başında 924'de 
961'de ziyaret ettiğim anıtkabiri kitaplarıdır
Partimden koparmağa yeltendiler beni 
Sökmedi

Yıkılan putların altında da ezilmedim
951'de bir denizde genç bir arkadaşla yürüdüm üstüne ölümün 
52'de çatlak bir yürekle dört ay sırtüstü bekledim ölümü
Sevdiğim kadınları deli gibi kıskandım 

Şu kadarcık haset etmedim şarlo'ya bile
 
aldattım kadınlarımı
 
konuşmadım arkasından dostlarımın


İçtim ama akşamcı olmadım 

hep alnımın teriyle çıkardım ekmek paramı ne mutlu bana
Başkasının hesabına utandım yalan söyledim 
yalan söyledim başkasını üzmemek için
 
ama durup dururken de yalan söyledim


Bindim trene, uçağa, otomobile 
Çoğunluk binemiyor
 

Operaya gittim 
Çoğunluk gidemiyor adını bile duymamış operanın
 

Çoğunluğun gittiği kimi yerlere de ben gitmedim 21'den beri 
Camiye kiliseye tapınağa havraya büyücüye
 
Ama kahve falıma baktırdığım oldu


Yazılarım otuz kırk dilde basılır 
Türkiye'mde Türkçemle yasak


Kansere yakalanmadım daha yakalanmam da şart değil 
Başbakan filân olacağım yok
 
Meraklısı da değilim bu işin
 


Bir de harbe girmedim
 
Sığınaklara da inmedim gece yarıları
  yollara da düşmedim pike yapan Uçakların altında 


Ama sevdalandım altmışıma yakın
 

Sözün kısası yoldaşlar 
Bugün Berlin’de kederden gebermekte olsam da
 
İnsanca yaşadım diyebilirim
 
ve daha ne kadar yaşarım
 

Başımdan neler geçer daha kim bilir. 


11 Eylül 1961 / Doğu Berlin. 
Nazım Hikmet Ran


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1