Charlie Chaplin'in 1965 Yılında Kızına Yazdığı Mektup

Uzun okumak istemeyenler için;
kızına şunu söylüyor


Bana savaş aç sevgili kızım, düşüncelerime karşı savaş aç.

Ben itaatkar çocukları sevmiyorum.

Bunu diyebilen büyük sanatçı idi Charlie Chaplin'in 

Gün gelirde birini seversen, seçtiğin kişiyi tüm kalbinle sev.
İşinin zor olduğunu biliyorum.
Şimdi bedenini tiril  tiril ipek kumaşlar örtüyor.
Sanat için sahneye çıplak ta çıkabilirsin…

Ama o sahneden saf, tertemiz ve kusursuz olarak inmelisin.
Ben yaşlı biriyim, sözlerim gülünç gelebilir.

Ama öyle sanıyorum ki çıplak vücudun, seni çıplak ruhuna aşık olan kişiye ait olmalıdır.
Ne yapayım, benim konuya bakışım belki eski kafalılık…

Belki düşüncem on yıl öncesinde kaldı. 
Korkma Geraldine, bu on yıl seni yaşlandırmaz.

Ben senin şu çıplak adada boyun eğen en son kişi olmanı isterim.
Babalar ve çocukların arasında hep bir çekişme olduğunu biliyorum.

Bana savaş aç sevgili kızım, düşüncelerime karşı savaş aç.

Ben itaatkar çocukları sevmiyorum.

Bu mektubumun üzerine henüz gözyaşım düşmemişken, bu Noel gecesinin mucizeler gecesi olduğuna inanmak istiyorum.
Bir mucize olmasını ve söylemek istediğim her şeyi gerçekten doğru anlamanı istiyorum..

Charlie yaşlandı Geraldine, artık çok yaşlandı.
Sen er yada geç, beyaz elbiseler yerine siyahlar giyip mezarıma geleceksin.
Şimdi seni üzmek istemiyorum ama arada bir aynaya bak…

Aynada beni göreceksin.
Damarlarında benim kanım dolaşıyor.
İstiyorum ki, benim damarlarımdaki kan akmaz olduğunda baban Charlie’yi unutma!

Ben bir melek değildim, ama her zaman insan olmak için çaba harcadım..!

Sen de öyle yap!
Seni Öpüyorum Geraldine..💕

Charlie Chaplin



Yorumlar

  1. Gerçekten o adam insanları çocukları güldüren bir melektir
    Charly caplin ❤️🌹
    Tarık başçıl abim için ❤️🌹

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1