Beni Eşeğe Mahkum Ederdin Ya _ Deve ve Deveci Hikayesi


Adam uzun yıllar devesiyle taşımacılık yapmış.
Yaşlanan dişi deve yolun sonuna gelmiş.
Artık öleceğini anlayınca:
— Sahibimi çağırın da helallik vereyim, demiş.

Devenin sahibi :
— Ne hakkı varmış ki bende? demiş.
Demiş ama yinede merak etmiş.
Dayanamayıp devesinin yanına gitmiş.
Ne hakkın var ki bende? demiş.

Deve :
— Öyle deme!
Benim taşıma gücüm belliyken
Sen bunun iki katı çuval yüklerdin bana.
Bu hakkımı helal ediyorum sana.


— İkinci olarak;
Benim günlük 10 kg yiyeceğe ihtiyacım varken
Sen hep 8 kg verir kalanı vermezdin.
Bu hakkımı da helal ediyorum.

— Üç günlük yolu iki günde gitmem için sopayla döverdin beni.
Bu hakkımıda helal ediyorum.

— Hatta bir yavrum olmuştu.
Onu kesmiş, misafirlerinle bir güzel yemiştiniz.
Bu hakkımıda helal ediyorum.

— Amma bir hakkım var ki,
Onu asla helal etmeyeceğim.
Mahşerde bunu senden soracağım.


Sahibi merakla sormuş.
— Nedir o?


Deve :
— Her seferinde ben yolu bildiğim halde
Tüm yükü ben taşıdığım halde
Yularımı eşeğe verirdin.

Beni Eşeğe Mahkum Ederdin Ya
İşte Bu Hakkımı 
Helal Etmeyeceğim..!

Yorumlar

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1