Onlar İçimizde Yaşayan Hayvanlardır _ Lev Nikolevic TOLSTOY’dan


Bir gün insanlardan kaçan
Yalnız yaşamayı tercih eden Lev TOLSTOY’a sorarlar.
“Sürekli yalnız olmaktan bıkmıyor musun?”

Lev cevap verir:
Yapacak çok işim var.
İki Şahin ve iki Kartal eğitmem gerekiyor.
İki Tavşan sakinleştirmek.
Yılanı eğitmek.

Eşeği motive etmek.
Aslanı evcilleştirmek.

Ama senin etrafında hiç hayvan göremiyoruz..!
Neredeler?


Onlar içimizde yaşayan hayvanlardır.

İki Şahin;
Gördükleri her şeye saldırıyorlar.
İyi - Kötü
Faydalı - Zararlı onlara ayırt etmeyi öğretmeliyim.
Çünkü onlar benim "Gözlerim"

İki Kartal;
Dokundukları her şeyi mahvediyor, yaralıyor, parçalıyorlar.
Onlara hizmet etmeyi ve zarar vermeden yardım etmeyi öğretmeliyim.
Çünkü onlar benim "Ellerim"

İki Tavşan;
Her zaman korkarlar, kaçarlar ve saklanırlar.
Onları sakinleştirip, zor durumlarla başa çıkmayı öğretmeliyim, beladan kaçmayı değil.
Çünkü onlar benim "Ayaklarım”

En zor kısmı Yılanı izlemek
Sıkı bir kafeste
Güvenli bir şekilde kilitli olsa da
Her zaman saldırmaya, sokmaya, yakın olan herkesi zehirlemeye hazır.
Bu yüzden onu takip edip, disiplinli olmalıyım.
Çünkü bu benim "Dilim”

Eşek;
Herkesin bildiği gibi çok inatçı, sonsuza kadar yorgun ve işini yapmak istemiyor.
Bu yüzden ona şükretmeyi ve akışta olmayı öğretmeliyim.
Çünkü bu benim “Vücudum.”

Ve sonunda kral olmak ve herkese emretmek isteyen bir Aslanı evcilleştirmek istiyorum. Gururlu, kibirli ve dünyanın kendi etrafında dönmesini istiyor.
O aslanı terbiye etmeliyim. Çünkü bu benim "Egom"

Gördüğünüz gibi yapacak çok işim var


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1