Bir Moğol, Birde Tibet Videosu ve İki Yaşanmış Hikaye


Çin’de Yetenek Sizsiniz programındaki 2 yarışmacı beni çok etkilemiş idi
Onlar ile ilgi derlediğim bilgileri sizler ile paylaşmak istiyorum

Önce bu iki video yayınlayacağım
Sonra bu iki videonun hikayesi anlatacağım


1. Videoda  
İzleyiciler ve jüri hiç Moğolca bilmemelerine etkilemesi
2. Videoda ise görme bozukluğu olan 4 kişinin yarışmaya katılmak için Tibet’ten Çin'in Shenzhen a yürüyerek yola çıka öyküsü
Bunda izleyiciler ve jüri Tibetçe bilmemelerine halde etkilenmesi
Duygulu dinlemeleri

Her iki Ezgiyi İliklerinde hissetmeleri
Bende iliklerime kadar hissettim

Demek ki güzel ve içten söylendiğinde
Dilin önemi ortadan kalıyor
Sözler Kalplerimize işliyor

Tarık Başçıl  _ 05 Mayıs 2023

1 - Mother in Heaven by Uudam
2 - Ballad From Tibet

1 - Mother in Heaven by Uudam;
2011 yılında 12 yaşında Moğol bir çocuk Uudam (Çince Wudamu 乌达木)
Çin yetenek sizsiniz yarışmasına katıldı

8 yaşında anne ve babasını bir trafik kazasında kaybetmiş
China's Got Talent'ta "Mother in the Dream" "Rüyada Anne” şarkısını ile

2011 yılın 2. oldu
Ama halkın gözünde birinci oldu
Jüriler Çinli birisini seçtiler


Babaannesinin yanında büyümüş
Babaannesi ona sen Moğol Erkeksin
Moğol Erkek Ağlamaz bunu hiç aklından çıkarma
Moğolluğuna ağlayarak soyumuza leke sürme


Jüri ve seyirci söylenen tek bir kelimeyi veya şarkının anlamını bilmesem de izlerken ağladılar
Onu güzel ve duygu dolu hale getirdi
Kalbinin derinliklerinden söyledi ki
Şarkıyı insanların iliklerine kadar hissettirdi

Hikayesinden bahseder ama annesini özlediğinde bu şarkıyı söylerdi
Ayrıca, her zaman yanında oturan annesini hayal eder


Şarkı Moğolca
Tüm sevgisini ve düşüncesini annesine seslendirdi
Arkasında acıklı bir hikaye olan bir çocuğun seslendirdiği dokunaklı bir şarkı
Uzak Moğolistan'dan bir ses cennetteki annesine düşüncesini gönderiyor.

12 yaşındaki çocuktan muhteşem performans!
İlginç ve güzel bir hayali var
Bütün dünya yemyeşil çimenlerle kaplanacak.

Bir eklemek daha
Annesi hayattayken onun şarkı söylediğini sahnede görmek istiyormuş


Şarkının Sözleri;
Kalbimde anne yeniden ortaya çıkıyor duam da
Benim için Tanrı'ya süt sunuyor
Oda bakıyor uzaktaki oğluna

Annem sen
Benden çok uzaktasın
Almayın Annemi
Ama rüyamda elimi sıkı tut Annem

Kutsal çiçek çiyiyle
Çayı yapmak için önce senin tadını çıkarmanı sağlar
Gözlerindeki dingin bakışı buldum

Esen rüzgar ve kum gözlerimi kapattı
Ama annemin sesini bana ulaştırmasını istiyorum


Neredesin?
Sevgili annem
Beni Usulca Öpmeni istiyorum

Annem Sen Uzaktasın
Ama rüyamda yanağımdan öp Annem

Gökyüzünde bir kartal kadar cesur olmak istiyorum
Güçlü rüzgar çiçekleri sana göndermesini istiyorum


Dik başımla
Önde yürüme zamanı
Sen Bana eşlik Ettiğini biliyorum

Rüyada gümüş kuşa biniyorum
Ufukta uçuyorum

Rüyamda Elimi sıkı tut Annem
Mutluluğa varmayı hayal ettim


Annem beni bekleyecek
Oğlun geliyor

Sevgili annem
Anne, lütfen çabuk gel!

Oğlun rüyadan uyanıyor!

2 - Ballad From Tibet;
Gerçek bir hikayeye dayanmaktadır
Tibet'in bu bölgesinde çocuk yaşlarda katarak olma vakası çok yaşanmaktadır

Bir körler okulundan görme bozukluğu olan dört Tibetli çocuk
Görme bozuklu olanların yapması gerek 2 meslek var
Ya fal bakacaksın yada masör olacaksın

Ama bu çocuklar müzikle uğraşmayı hayal ediyorlar
Her birinin farklı bir nedeni olan bir maceraya atılıyor
Bir TV yetenek yarışmasında şarkı söylemek için 

Tibet'teki ücra köylerinden 2010 yılında
Shenzhen şehrine doğru bir yolculuğa çıkarlar

Nazik insanların yardımları sayesinde yol boyunca pek çok zorlukla karşılaşırlar
Sonunda hayallerini gerçekleştirirler.

2017 yılında Yönetmen Zhang Wei bu konuyu filmini de yaptı
Youtube da yüklü aşağıda onunda linki bırakıyorum

Ballad From Tibet 
Film İzlemek İsterseniz Aşağı Tıklayınız

Şarkının Sözleri;
Tibetan azalea, your radiance is etemal like the sun
Tibet açelya, parlaklığın güneş gibi sonsuz

White Tibetan nada, flowing etemal like the yangtze river
Beyaz Tibet nada, yangtze nehri gibi sonsuz akar

Under the snow-covered mountains, we all keep warm together
Karla kaplı dağların altında hep birlikte ısınırız

On the tibetan plateau, our dream is to touch heaven
Tibet platosundaki hayalimiz cennete dokunmak

I pray for you to see the light again
Işığı tekrar görmen için dua ediyorum

I pray for you to recover soon
Tez zamanda iyileşmen için dua ediyorum

I pray to see your bright smile again
Parlak gülüşünü tekrar görmek için dua ediyorum

I pray you'll forever be our eyes
Sonsuza kadar gözlerimiz olman için dua ediyorum

Nakarat

Pray for a better tomorrow for us all
Hepimiz için
Daha iyi bir yarın için
Dua ediyorum

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1