Bugün Okullar Açıldı. Çocuklarımızın İçindeki Aslanın Ölmesine İzin Vermeyelim


Bu gün okullar açıldı.
Bu paylaşımım

İlk Önce Anne - Babalara
Sonra Öğretmenlerimize

Aşağıdaki Hikayesi okuduğunuzda
Benim yorum yapmama gerek kalmadan anlayacaksınız

Tüm Okula Tekrar Başlayan 
Öğrencilerimize ve Öğretmenlerimize
Güzel Bir Yıl Geçirmelerini Dilerim

Tarık Başçıl  _  11 Eylül 2023


Kahveden gelen güzel kokulara dayanamayan Fakir Baykurt
Annesine “Çay isterim, ille de çay!” diye tutturmuş. 
Annesi ise bu isteği geri çeviremez.

Fakir Baykurt’un elinden tutup kahveye götüren annesi kahveci Topal Hüseyin’i yanına çağırıp 
“Hüseyin bir bardak çay getir benim oğlana” der.

Çay geldikten sonra ise o an ki heyecan ile çayın nasıl içileceğini bilemeyen Fakir Baykurt
Sıcak çaydan büyük bir yudum aldıktan sonra
Ağzı yanınca bardağı birden yere fırlatır.

Çay bardağı toprağa düştüğü için kırılmasa da Fakir Baykurt annesinin ona tokat atacağını düşünür. 
Fakat öyle olmaz. 
Annesi Topal Hüseyin’i çağırıp bir çay daha getirmesini ister.

Fakir Baykurt’a ikinci çay geldikten sonra bu kez çayı üfleyerek içer. 
Yıllarca annesine o gün niye kendisine tokat atmadığını sorsa da
Annesi bu soruyu hep cevapsız bırakır…

Fakir Baykurt’un annesi bu sorunun cevabını yıllar sonra oğlunun öğretmenlik yaptığı köy okulunda verir. 
Annesi Elif Baykurt’un dersine girdiği o günü ise şu sözlerle anlatır;

“Sınıfta estim, gürledim!.” 
Ders bitince dışarıda anneme sordum 

“Anacığım beğendin mi öğretmenliğimi?” 
Annem ise 
“Eh, işte fena değil” dedi. 

“Müfettişler geliyor;
İyi veriyor, pekiyi veriyor. 

Sen de fena değil diyorsun
Nasıl olur böyle? diye sordum.

Fakir Baykurt’un annesi ise herkese ders olması gereken şu sözleri söyler;

Yıllarca sordun, durdun. 
Şimdi söylüyorum, aç kulağını dinle! 

Ben sana çay döktüğün gün kızsaydım
İçindeki aslan küserdi. 

Dövseydim
O Aslan ölürdü! 

Böyle öğretmen falan olamazdın. 

İşte
Sen de benim yaptığımı yap ve sakin ol. 

Dayak Atıp
Bu Çocukların İçlerindeki
Aslanı Sakın Öldürmeyiniz

Yorumlar

  1. Tarık Hocam. Okul açılıyor. Bununla ilgili çok güzel yazı paylaşıyorsunuz. Dikkat ediyorum. Her konuda derin bilginiz var. Sizin önemli insanlara danışman olmanız lazım diye düşünüyorum

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce Teşekkür ederim.
      Bir sefer her konuda derin bilgim yok.
      İlgi duyduğum konular hakkında araştırmayı seviyorum.

      Daha önemlisi notlar alıyor.
      Bu notlar zamanı gelince kullanıyorum

      Önemli insanlara danışman olman lazımı da gelince
      Kendisinden daha iyi birisini kimse istemez

      Sil
  2. Hala okullara dayağın geri gelmesini savunan bir sürü insanımız var

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Maalesef var
      Bu yalnızca Türkiye mahsus olduğunu düşünmeyiniz
      Tüm dünyada böyle düşünen insanlar ile karşılaşabilirsiniz

      Tabii ki onları dinlemeyeceğiz

      Sil
  3. Annesi ne güzel nasihat vermiş

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet öyle annenin
      Böyle de oğlu olmuş

      Ne ekersen onu biçersiniz

      Sil
  4. Yine sınıfta kalmayı getirdiler. Geri getireceksiniz. O zaman niye kaldırdınız?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Normalde Milli Eğitim de Devlet politikası olması lazım
      İktidarlar değişse de bu değişmemesi lazım

      İpin Ucu “Köy Enstitüleri” kapanınca kaçırdılar

      Sil
  5. Tarık Bey Selam, Çocukları okula göndermek ile anne baba üzerine düşen görevi yapmış his ediyor
    Yani seni okula göndermedik mi? Lafını anne baba her zaman söylerler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. İlkokul eğitimi her çocuğun temel hakkıdır.
      Her çocuğun bu eğitime erişimi öncelikle devletin görevi olsa da

      Bu konu aynı zamanda anne babanın asli görevidir.
      Çocukları ile ilgilenmeleri lazım
      Yalnızca göndermedik mi? İle kalmamaları lazım

      Eğer çocuğun bir konuda işin içinden çıkmazsa
      Onu okulda öğrenme imkanı bulamazsa
      Bunu Anne Baba çözmelidir ki
      Çocuk o sorundan kurtulsun

      Yoksa
      O sorun çocuğun üzerine yapışıp kalır

      Sil
  6. Tarık Hocam, Okula gönderiyoruz. Ama ders çalışmıyor

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bu çocuğu anne babanın ortak derdi
      Ama ders çalışmasa bile
      Okula gitmesi daha önemlidir

      Çocuklar okula geldikleri zaman yapılandırılmış
      Bir günlük programı takip etme şansı bulurlar.

      Bunun sonucunda ise zamanı etkili kullanmayı öğrenirken özdisiplin kazanırlar.

      Ayrıca öğretmenleri ve yaşıtlarıyla birlikte gün içerisinde rutinler oluşturarak
      Güven duygularını pekiştirirler.

      Bir okul akademik beceriler dışında
      Sosyal - duygusal, bilişsel, fiziksel ve kültürel becerilerde de
      Belli başlı amaçları çocuklara kazandırmakla yükümlüdür.

      Sil
  7. Tarık Bey, Sizi bu konuda da araştırma yapmış olduğunuz inanıyorum

    Devlet ne yaptı da, çocukların okula olan ilgisi azaldı

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Önce Teşekkür Ederim. Böyle bir düşünceye kapıldığınız için
      Kendimce bir yorum yapacağım ama bu kesin doğrudur demek değildir
      Bana göre

      İlk önce
      Öğrenci Maliyeti yüzünden sınıfta kalmayı kaldırdılar
      Çalışsa da sınıfı geçecek
      Çalışmasa da

      Bana göre bu sistem başından sonuna kadar yanlış idi
      Şimdi bunda Yalnızca Liselerde döndüler

      Bana kalsa 5 sınıftan itibaren sınıfa kalma olması lazım ki
      Veli bilsin oğlunun durumu
      Çocuğu sınıfın geçiyor
      Ana baba da sınıfı geçtiği için oğlu çalışıyor zannediyor

      Ta ki;
      Üniversite sınavında anlıyor ki
      Çocuğu hiç bir şey öğrenmemiş
      Tabii iş işten geçmiş oluyor

      Sil
    2. Analar ne güzel insanlar, analar sayesinde dünya güzellikleri görüyor, insanlar güzelliklerle tanışıyor👏🌺🧿

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1