Azerbaycan’ın Tanınmış Ünlü Şairlerinden Birer Kıta Dinlenti

 

Azerbaycan İçin Oku şiir projesi kapsamında
Dünyanın çeşitli ülkelerinden; 
Sanat, akademi ve siyaset dünyasından yaklaşık 20 kişi
Azerbaycan’ın tanınmış ünlü şairlerinden birer kıta okudu. 

Tarık Başçıl  _  09 Şubat 2024

Not: 
İsimlerin Üzerini tıklar iseniz
Sizi "Vikipedi" e yönlendirir
Onun hakkında daha fazla bilgiye ulaşmış olursunuz
Video için Aşağıdaki Beyaz Oka Tıklayınız



Azerbaycan’ın büyük şairlerinin ünlü şiirlerinin bu projeyle genç nesillere aktarılması hedefleniyor. 

Daha önce Türk Dünyası’nın görkemli şairi Şehriyar’ın “Heydar Baba” adlı meşhur şiirini tanınmış isimlere okutan araştırmacı - yazar Tuğşad Ata Türkmen bu defa “Azerbaycan için oku” projesine imza attı. 

Projede şu isimler yer alıyor;

1. Prof. Dr. İlber Ortaylı
2. Ganire Paşayeva (Milletvekili)
3- Nihat Genç - Yazar/ Fikir Adamı
4. Yusuf Ziya Arpacık (Yazar)

5. Dr. Seyfullah Türksoy - İPAR Başkanı
6. Prof. Dr. Gürel Gülsevin (TDK Başka
7. Hulusi Kılıç (E. Büyükelçi )
8- Tenzile Rüstemhanlı (ATEV Başkanı)

9. Prof. Dr. Etibar Babayev (Gazeteci - Yazar)
10. Azerin (Sanatçı)
11. Kamil Musayev (Azerbaycanlı Gazi)
12. Dr. Orhan Aras (Yazar)

13. Prof.Dr. Etibar Babayev (Gazeteci / Yazar)
14. Dr. Yusuf Gedikli (Yazar
15. Fuat Gürel (Karabük Valisi)
16. Doç. Dr. Ahmet Metin Kumlay

17. Ramil Guliyev (Milli Atlet)
18. Dr. Turhan Ketene (Türkmen Cephesi Kurucu Başkanı)
19. Tuğşad Ata Türkmen (Araştırmacı-Yazar)
20- Oktay Hacıyeva ( Milli basketbolcü)

Yorumlar

  1. Merhaba Tarık Hocam

    Uzun zamandan beri blog ta yayın yapmıyor idiniz
    Bizde merak ettik. Acaba hasta veya başka bir şey mi? Diye

    Yazıyı görünce sevindim.
    Yazılarınızı bekliyorum.
    Güzel İnsan.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Ederim

      Benim için güzel cümlelere kurmuşsunuz
      Ne mutlu ki bana

      Yazdıklarım birilerine dokunuyor
      Elimden geldikçe yazmaya devam edeceğim

      Sağlıkçıyla Kalınız
      🎋🍃🌳☘🌴🥦🍀🌱🙏

      Sil
  2. Tarık Bey

    Umarım iyisinizdir
    Bende arkadaş gibi hasta falansınız diye merak etmiş idi.

    Neyse ki, Yayını görünce her şeyin yolunda olmasına sevindim

    Sevgi ile Kalınız (Van’dan Ahmet)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Selam Ahmet Kardeşim

      Her şey yolunda
      Umarım bu paylaşımı beğenmişsinizdir.

      Van a Adana’dan selamlar
      🎋🍃🌳☘🌴🥦🍀🌱🙏

      Sil
  3. Tarık Hocam


    Şah İsmail Hatayi bizim bildiğimiz Şah İsmail mi?

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet
      Çaldıran Muharebesi
      Osmanlı padişahı I. Selim ile Safevi hükümdarı Şah İsmail arasında

      23 Ağustos 1514'te, günümüzde İran sınırları içinde yer alan Maku şehri yakınlarındaki Çaldıran Ovası'nda yapılan meydan muharebesidir.

      Muharebe, Osmanlı imparatorluğu'nin kesin zaferiyle sonuçlanmıştı.

      Sil
  4. Azerbaycan’ın ne kadar çok şairi varmış
    Hepsi de ünlü müş

    Bu yazıdan öğrenmiş oldum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Azerbaycan’ın ne kadar çok şairi varmış
      Hepsi de ünlü müş

      Bu yazıdan öğrenmiş oldum.

      Azerbaycan’lar ve Farslılar (İranlılar) kitap okumayı çok severler
      Tabii okuma olunca

      Edebiyat da gelişiyor

      Sil
  5. Sevdiğim Fuzuli nin bir şiirini paylaşacağım

    Beni Candan Usandırdı

    Beni candan usandırdı cefâdan yâr usanmaz mı
    Felekler yandı âhımdan murâdım şem'i yanmaz mı

    Kamu bîmârına cânân deva-yı derd eder ihsan
    Niçün kılmaz bana derman beni bîmar sanmaz mı

    Şeb-i hicran yanar cânım döker kan çeşm-i giryânım
    Uyarır halkı efgânım kara bahtım uyanmaz mı

    Gûl-i ruhsârına karşu gözümden kanlu akar su
    Habîbim fasl-ı güldür bu akar sular bulanmaz mı

    Gâmım pinhan tutardım ben dedîler yâre kıl rûşen
    Desem ol bî-vefâ bilmem inanır mı inanmaz mı

    Değildim ben sana mâil sen ettin aklımı zâil
    Beni tan eyleyen gafîl seni görgeç utanmaz mı

    Fuzûlî rind-i şeydâdır hemîşe halka rüsvâdır
    Sorun kim bu ne sevdâdır bu sevdâdan usanmaz mı

    YanıtlaSil
  6. Ankara E.T Teşekkürler güzel insan Tarık bey Çok ara verme lütfen özledik
    İyi geceler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Adana dan Ankara'ya selam olsun.

      Elimden geldiğince birşeyler paylaşmaya çalışacağım
      Sevgilerimle
      🎋🍃🌳☘🌴🥦🍀🌱🙏

      Sil
  7. Azerbaycan ile ileride tek devlet oluruz diye düşünüyorum.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Birleşmesek de olur
      Yeter ki, Birlikte hareket etsek o da yeter

      Görüyoruz
      ABD ile İngiltere hep birlikte hareket ediyor

      Dünyayı ellerinde top gibi oynatıyorlar

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1