Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1


Neden o kadar sefalet içindeki bir ülke
Nasıl olurda, oradan yetişen insanlar
Dünyanın en büyük firmaların CEO olur. 

Nasıl olurda açlık ve sefalet içindeki bir ülke
2030 yılında dünyanın ekonomisi bakımından ABD ve Çin’den sonra 3. Ülkesi olacak

İşte tüm bunların cevabı
Manoj Kumar Sharma ının gerçek hayat hikayesini 
Anlatan bir filmde



Filmde
Sefalet
Adaletsizlik
Eşitsizlik
Ezilmişlik
Zorluklar
Azim
Yılmamak
Çalışma
Ve Başarıyı anlatıyor

Benim gördüğüm ise;
Ülkedeki okumaya istekli insanların
Önüne koyulan tüm engellere karşı
O engeli geçebilme mücadelesi ve istekleri

Konusu:
Gerçek hayattan alınmış film
Hindistan da polis teşkilatında komiser olmak için
200.000 kişiden ancak 3 kişinin kazanabileceği bir sınavı sistemi


Filmin bir sahnesindeki diyalogu aktarayım;
Hoca;
Sınav 3 saat ve 20 soru
200 kelimelik cevap için 9 dk

Yani 40 saniyede analiz edeceksin
Strateji belirleyip, cevap oluşturmaya kullanacaksın


Böylece 200 kelimelik cevap için
8 dakika 20 saniyen kalacak

Sınav 4.000 kelime
Bunun gibi 9 sınav olacak o da 36.000 kelime

Manoj Kumar Sharma:
- Ben yaparım Efendim

O zaman 8 dk. 20 saniye var
Adın Manoj Kumar Sharma bunu 200 defa yaz

- Ama bu çok kolay olmaz mı ? Efendim

O zaman yazmaya başla
Sonuç 90 defa yazabildi.

Senin için kolay dediğin şeyde 90 yazabildin


Sen Sınavda;
Uluslararası ilişkiler
İç güvenlik
Sosyal adalet
Devlet idaresi hakkında yorum yapıp, yazacaksın

Sen adını soyadın bile 200 kelime yazamayıp, 90 defa yazabildin
Senin kazanman imkansız!

İşte Hindistan
Niye böyle olduğun cevabını film izleyince anlayacaksınız


İyi Seyirler

Tarık Başçıl _ 09 Şubat 2024

Yorumlar

  1. Tarık Hocam

    Film için yazdığınız yazıyı okuyunca, İnsanın izlemesi gerektiğine inanıyor.
    O kadar güzel anlatmışsınız ki, film hakkındaki izleminizi izlemesek olmaz

    Teşekkür Ederim.

    YanıtlaSil
  2. Merhaba Güzel İnsan

    Yine güzel bir film önermişsiniz. Teşekkür ederiz. Bu akşam ailece izleyeceğiz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Tam ailece izlenecek bir film. Sizlere iyi seyirler dilerim.

      Sil
  3. Tarık Bey

    Bende film izlemeyi beğeniyorum
    Fakat sizin izlediğiniz filmleri genelde ben izlememiş oluyorum

    Siz önerince izliyorum. Sonradan kendi kendime soruyorum.
    Niye bu filmi ben daha önce görmedim veya bir yerde okumadım diye

    Kesinlikle önerdiğinize göre iyidir

    Şimdiden Sağolun

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Ben öneride bulunduğum için size güzel geliyordur
      Sizde önermiş olsanız belki bende o filmi ilk defa sizden duymuş olabilirim

      İzlemek için zaman ayırıyoruz
      Bari güzel olsun istiyor insan

      İyi seyirler

      Sil
  4. Hindistan gizem dolu bir ülke
    İnşallah param olursa o ülkeye seyahat etmek isterim

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Umarım bu seyahatinizi en kısa zamanda gerçekleşirme imkanız olur

      Sil
  5. Blogtaki yazınızı okuyunca, Mersinimizin benimde memleketim olan Gülnar ilçesi geldi aklıma. Dağlık ve iklim açısından sert olduğu için gençler büyük oranda okumaya veriyor kendini. Ve birçok kurumda mutlaka Gülnarlı birine denk gelirsiniz

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Kesinlikle var, Hem de iyi mevkilerde görev yapıyorlar.

      Sil
  6. Filmi izlemedim ama hiç şaşırmadım
    Biz sosyoloji özürlü bir milletiz
    Hintlilerin dünyanın en eski milleti olduğunu bilmiyoruz

    İnternet haberinde okumuştum Amerikalılar paralarının yurt dışına araba alırlarsa Japonya ya bilgisayar alırlarsa Hindistan’a gittiğini yazmışlardı ben bilgisayar alırsa bir Amerikalının parasının Hindistan’a nasıl gideceğini anlamamıştım

    Windows 7 nin şifresini kıran programı yazan da bir Hintliydi adı "Hiren"

    Bunun için hiç şaşırmadım

    YanıtlaSil
  7. Selam Tarık Bey

    Film izledim. Nasıl bir çalışma ya, Alt üst bir komiserlik
    O zaman Türkiye’deki tüm memurlara bu uygulanmış olsa %99 u sınavı geçemezdi

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Öyle düşünmeyin
      Ne kadar sınav zor olsa onu kazanacak insanlar o kadar daha çok çalışacak

      Tabii bunun avantajı ise
      Sizin sorunlarınıza çözüm üretecek memurlar
      Sorunlara daha kısa zamanda ve daha iyi çözümler üretmiş olurlar

      Sil
  8. Tarık Hocam

    Blog’unuzda ne önerdi isen hepsini bana uygun geldi ve beğendim
    Teşekkür ederim.
    Film izledim. Çok güzel bir film idi
    Hemi duygulu hemde ne koşulda olunursa olunsun Azim çok önemli

    Keşke Türkiye’de böyle işe layık insanları Devlet Memuru yapsalar

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Teşekkür Ederim. İlginize

      Keşke keşkeler olmasa Türkiye’mde
      Sınavlarda kayırmalar olmasa da
      O makama layık olan insanlar alınsa

      Türkiye’de bu oy kaygısı olduğu sürece biraz zor gibi görünüyor

      Sil
    2. Teşekkürler Tarık bey kardeşim
      Filimi izlemedim senin belirttiğin kadarıyla biliyorum
      Yapılan yorumların tamamına katılıyorum bende katkıda bulunayım 657 nolu memur yasası iptal edilmeli

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir