Kitap Okumanın Faydası Nedir? Diyenlere


Bir defasında hocama dedim ki: 
“Bir kitap okudum ama zihnimde kitaptan hiçbir şey kalmadı.”

Bana bir meyve uzattı ve dedi ki: 
“Bunu ağzında çiğneyip ye.”



Yedikten sonra sordu:
”Şimdi sen büyüdün mü?

” Hayır,” dedim.

Dedi ki: 
“Büyümedin ama o vücuduna dağıldı; et oldu, kemik oldu, sinir oldu, deri oldu, tırnak oldu, hücre oldu…”

Anladım ki;
Okuduğum Kitap da Öyle Dağılıyor

Bir kısmı kelime;
Dağarcığını zenginleştiriyor
Bilgi ve irfanını artırıyor

Ahlakını güzelleştiriyor
Yazı ve konuşmada üslubuna incelik katıyor

Hayata farklı bakmanı sağlıyor
İçindeki sevgi-merhameti arttırıyor

Özgüvenini arttırıyor

Düşünmeni
Sorgulamanı tetikliyor
Olaylar karşısında nasıl davranman gerektiğini öğretiyor

Her ne kadar sen bunların farkında olmasan da

Kitap okumak bir şeye yaramaz
Çünkü kitap okumak çok şeye yarar! 

O kadar çok şeye yarar ki neye yaradığını söylemek imkansızdır.

İyi Dostlar
İyi Kitaplar
Bir de Huzurlu Bir Vicdan
İşte ideal Hayat

Ayrıca Kitap okuma;
Zihni Uyarır.
Stresi Azaltır.

Bilgi Seviyenizi Artırır.
Kelime Dağarcığınızı Geliştirir.

Hafızanızı Geliştirir.
Analitik Düşünme Becerilerinizi Geliştirir.

7.Odaklanma. ve Konsantrasyonu Geliştirir.
Yazma Becerinizi Geliştirir.

Huzurunuzu artırır
Ücretsiz eğlence sunar


Yorumlar

  1. Şimdiye kadar okuyup da bitirdiğim kitap olmadı.
    Bunu kendim de görünce çocuklarım da yapmayınca onları anlıyorum (Ankara Hulisi Ri.)

    YanıtlaSil
  2. Kitaplar da dostlar gibi az fakat iyi seçilmiş olmalıdır.

    YanıtlaSil
  3. Bir insanın değeri okuduğu kitapların değeri ile ölçülür.

    YanıtlaSil
  4. Bir kitap beni nasıl değiştirebilir ki diyorsan elindeki kitaba bak o da bir zamanlar odundu.

    YanıtlaSil
  5. Okuma zevkini kazanmayanın öğretimi yarıda kalmıştır.

    YanıtlaSil
  6. Kitapları yakmaktan daha büyük bir suç varsa o da onları okumamaktır.

    YanıtlaSil
  7. Okunmayan kitap tozlanmaya, okumayan insanda paslanmaya mahkumdur.

    YanıtlaSil
  8. Elmas bile işlenmezse göstermez değerini; insanda böyledir, ancak okursa

    gösterebilir gerçek değerini.

    YanıtlaSil
  9. Güzel şeyler yersen vücudun. Kitap okursan beynin gelişir.🙏🙏🙏
    (Mersin Ali E. Gü.)

    YanıtlaSil
  10. Çok beğendim sevgili kardeşim. İzninle bu bilgileri derslerimde kullanacağım. (İst. Behzat Yı.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Çok mutlu olur Behzat Abim, Benim blog daki tüm yazılarımı istediğin zaman izin almadan kullanman beni mutlu eder. 🎋🍃🌳☘🌴🥦🍀🌱🙏

      Sil
  11. Hayatta en sevdiğim şey kitap okumak. (Esk. Gönül Ok.)

    YanıtlaSil
  12. Çok güzül açıklamışsın Tarık, madde madde ne güzel. Yüreğine sağlık eline sağlık, kalemine sağlık 👏👏🌺🧿🌹
    (İst. Ahmet Er.)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Merhaba Ahmet Kardeşim. Teşekkür ederim. Benim yaptığım derleme. Cep telefonda daha rahat okunması için renklendirme yapıyorum. Konuyu da sosyal medyanın ilgisini çekmeye konuları arıyorum ki, İnsanlar farklı bulsun diye. Umarım ileride daha iyi derlemeler yapmaya çalışırım

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1