Gardenya (Melek veya Beni Unutma Çiçeği) ile İlgili Güzel Bir Öykü


Kısa güzel bir öykü
Hepimizin böyle güzel öyküleri vardır
Ama bir yerlere not almadığımız için unutulup gider

Tarık Başçıl  _  24 Ağustos 2024



12 yaşımdan bu yana
Her yıl doğum günümde bana
Kimin gönderdiği belli olmayan beyaz bir gardenya gelirdi.

Üzerinde ne bir not, ne de bir kart olurdu. 
Çaresiz bir şekilde çiçekçiyi aradığımda ise ödemenin peşin yapıldığını söylerlerdi.

Bir süre sonra
Çiçeği gönderenin kimliğini öğrenme çabalarımdan vazgeçtim.

★★★★★★★★★★★★

Yumuşacık, pembe kâğıtlara sarılmış sihirli bir görünüm sergileyen beyaz çiçeğin baş döndüren kokusunun ve güzelliğinin tadını çıkarmaya başladım.

Fakat
Hiçbir zaman da gönderenin kim olduğu üzerine hayaller kurmaktan vazgeçmedim.

En mutlu anlarım
Kimliğini saklayan bu çok utangaç
Ama tuhaf, aynı zamanda heyecan verici
Ve harika insanın kim olduğunu düşünerek geçti.

★★★★★★★★★★★★

Ergenlik dönemimde, çiçeği gönderenin beni çok seven ya da benim tanımadığım
Ama bana hayran bir erkek olduğunu düşünmek çok zevkliydi.

Annem genellikle benim bu hayallerime katkıda bulunurdu.

Bana sık sık
Bu kişinin iyilik yaptığım ve teşekkürünü bu biçimde dile getirecek biri olup olmadığını sorardı.

O zaman
Bisikletime binerken, küçük çocuklarıyla alışverişten eli kolu dolu olarak evine gelen komşumuzu anımsardım.

Çünkü
Her zaman o komşumuzun aldıklarını arabasından eve taşımasına yardım eder ya da çocukların yola fırlamalarını engellerdim.

★★★★★★★★★★★★

Çiçekleri gönderen
Belki de caddenin karşısındaki evde oturan yaşlı adamdı.

Kışın buz tutan merdivenlerden inerken düşmemesi için
Posta kutusundaki mektuplarını ben alır götürürdüm evine.

Annem
Gardenya konusunda hep hayal gücümü kullanmama yardım etmiştir.

Çocuklarının hep yaratıcı olmalarını isterdi.

Ayrıca
Sadece kendisinin değil, tüm dünyanın bizi sevdiğini hissetmemizi isterdi.

★★★★★★★★★★★★

17 yaşıma geldiğimde, bir erkek kalbimi kırdı.
Beni telefonla son kez aradığı gece
Uyuyana kadar ağladım.

Ertesi sabah uyandığımda, aynamın üzerine rujla yazılmış bir not buldum:


Yarı Tanrılar Çekip Gittiklerinde
Gerçek Tanrılar Ortaya Çıkarlar
Unutma!

Emerson'un bu sözleri hakkında uzun uzun düşündüm
Çektiğim acılar yok olana kadar da annemin yazdıklarını aynamdan silmedim.

Cam siliciyi elime aldığımda annem gerçekten iyileştiğimi biliyordu artık.

★★★★★★★★★★★★

Fakat
Elbette annemin iyileştiremeyeceği yaralar da aldım.

Liseden mezun olmadan bir hafta önce babam bir kalp krizi geçirip öldü.
Duyduğum üzüntü bir anda terk edilmişliğe, korkuya, güvensizliğe ve öfkeye dönüşmüştü.


Babam
Yaşamımın en önemli olaylarının birinde beni terk etmişti.

Yaklaşmakta olan mezuniyet törenim
Sahnelediğimiz oyun ve balo artık hiç ilgimi çekmiyordu.

Oysa
Bütün bunlar için uzun bir zaman çalışmıştım
Mezuniyet günümü dört gözle bekliyordum.

★★★★★★★★★★★★

Üniversiteye gitmeyi çok istememe karşın
Kendimi daha güvende hissettiğim için evden ayrılmamayı bile düşünmeye başlamıştım.

Yaşadığı büyük acı bile annemin duygularımı anlamasını engellememişti.

Babam ölmeden bir gün önce
Baloda giyeceğim elbiseyi satın almak için alışverişe gitmiştik ve çok güzel bir elbise beğenmiştik.

Kırmızı, beyaz ve mavi puanlı, çok güzel bir elbiseydi.

Elbiseyi giydiğim zaman kendimi Scarlet O'Hara'ya benzetmiştim.

★★★★★★★★★★★★

Fakat
Elbisenin bedeni büyüktü ve ertesi gün babam ölünce
Elbise tamamen aklımdan çıkmıştı.

Oysa annem unutmamıştı elbiseyi.

Balodan bir gün önce, bir de baktım ki elbise oturma odamızdaki kanepenin üzerinde beni bekliyor - hem de benim bedenimde.

Benim için o elbisenin hiçbir önemi kalmamıştı
Ama annem için çok önemliydi.

Çocuklarının kendilerini nasıl hissettikleri her zaman onun için çok önemli olmuştu.

Bize
Çirkinliklerde bile bir güzellik bulmayı öğretmişti.

Annem çocuklarının kendilerini gardenya gibi görmelerini istemişti
Güzel, güçlü, mükemmel ve sihirli ve belki de biraz gizemli bir koku ile birlikte.

Annem
Ben 22 yaşıma geldiğimde öldü
Ben annemin ölümünden 7 ay sonra evlendim.

Gardenyalar
O Yıldan Sonra Gelmez Oldu

Not:
Gardenya;
Beyaz bir çiçek açtığı için meleğe benzetilir.

Günahsız bir melek anlamına gelirken
Gardenya beni unutma çiçeği diye de bilinmektedir

Yorumlar

  1. Annenin kaderi
    Kızının çeyizi olurmuş
    Eskiler böyle buyurmuş.
    (Kayseri Sultan Tatlı)

    YanıtlaSil
  2. Aradaki yaş farkı 22 ve altıysa
    Muhtemelen abla kardeş gibi geçinilir
    Arada ufak sürtüşmeler
    Ancak daimi süren bir bağlılık, sevgi.
    (Rize Sevgi Olgun)

    YanıtlaSil
  3. Anne ve kız birbirinin en büyük dostudur
    Özellikle ben bu konuda çok şanslıyım.
    Buradan da haykırayım bari
    “Seni çok seviyorum anneeee”
    (İst Hatice Gelin)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hocam. Annenizi sevgi ve selamlarımı gönderiyorum.🙏 🍃🍀🌱🌴🌿🥦🌳🎋

      Sil
  4. Her annenin kendisinde kız çocuğunu
    Her kız çocuğunun da annesini içerdiğini

    Her kadının geçmişinin annesine
    Geleceğinin de kız çocuğuna uzandığını söyleyebiliriz.

    Bu pay alma ve karışım
    Zaman konusunda özgün bir belirsizliğe yol açar

    Bir kadın anne olarak daha öncesini
    Kız çocuk olarak da sonrasını yaşar.

    Carl Gustav Jung’den (Dişiliğin Farklı Yüzleri)
    (İzm. Meral Doğan)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Meral Hocam. Carl Gustav Jung ne kadar güzel anlatmış🙏 🍃🍀🌱🌴🌿🥦🌳🎋

      Sil
  5. Sağlıklı olan bir anne kız ilişkisi gördüğümde
    İçimde bir yerin cız ettiği ilişki türüdür.
    Benim annemle olan ilişkim
    Daimi yara olduğu için ölüm dahi olsa içimdeki yaranın hep var olacağı ilişkidir.
    (Muş Hatice)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Hatice Hocam. Çok az insan annesi ile olan ilişkisi sizinki gibi iyi olmayabiliyor. Kader de sizin bulmuş. Umarım sizin kızlarınız veya toronlarınınız sizi yaşadıklarınızı yaşamazlar.🙏 🙏 🙏

      Sil
  6. Anasına bak kızını al
    Kenarına bak bezini al

    YanıtlaSil
  7. Kızları çocuk yaptıktan sonra anlaşılandır.
    Çocuk yaptıktan sonra tüm babacı kızlar anneci olur.
    (Ank. Sema Değirmenci)

    YanıtlaSil
  8. - Anne ben çok çirkinim di mi?
    - Hiç olur mu öyle şey, benim kızımsın sen.
    - Güzelliğimi senden mi aldım yani?
    - Kargaya yavrusu kuzgun görünürmüş, sen benim gözümde en güzelisin.
    - Hımm... karga diyorsun.. İyi bir şey olmadı bu sanki...

    YanıtlaSil
  9. Güz Sonat’ındaki;
    “Kızlarının mutsuzluğu annelerin zaferi midir?”
    Repliğini aklıma getiren
    Zaman zaman inciten bir ilişki türü.
    (İzm. Asya Sezer)

    YanıtlaSil
  10. Eğer bu ilişki sağlıklı değilse
    Kızın hayatının tamamını etkiler
    Diğer ilişkileri de sağlıklı olmaz diye düşünüyorum
    (Bursa Buğlem Akbulut)

    YanıtlaSil
  11. Gilmore Girls Dizisindeki
    Lorelai ve Rory arasındaki özendiğim ilişki.
    (Esk. Gökçe Karakum)

    YanıtlaSil
  12. Ben de kız babasıyım.Her annenin bir kızı olmalı,tabi ki babanın da

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yörükler Hakkında Biraz Bilgi

İnsanlar Niye Zeytin Ağacına Çok Önem Verdiler

Yaşam Trenimiz

Zengin Olunca, İnsanlar Enayi mi Oluyor?

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Neden "Türk Kültürü ve Medeniyeti" Denmez?

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040