Mısır Kraliçesi Ankhesenamen _ Hitit Kral I. Şuppiluliuma dan Evlenmek için Oğullarından Birisi İstemesinin Hikayesi


Hitit Kral I. Şuppiluliuma dönemi Hitit imparatorluğu’nun en parlak dönemidir.
M.Ö 1327 yılında Karkamış’ı ( Gaziantep) kuşatmıştı.
Şehrin teslim olmasını beklerken krala Mısırdan bir mektup geldi”


Kocam öldü ve hiç umudum yok fakat senin birçok oğlun olduğunu söyleniyor.
Oğullarından birini bana gönderirsen kocam olabilir.
Hizmetim altındakilerden hiçbirini koca olarak almam.
Çok korkuyorum.


Mektubu yazan Mısır Kraliçesi Ankhesenamen’du ölen kocası ise firavun Tutankhamun idi.
Mısır bu davetle krala altın tepsiyle sunuldu.
Kral I. Şuppiluliuma bu davetin gerçekliğine inanmadı ve Ankhesenamon’a bir elçi yolladı.
Karkamış düşmüştü ve kışı geçirmek için Hattuşaş’a dönmüştü.

Kandırıldığını düşünen kralın gönderdiği elçiye verdiği bilgide kızgın sözlerle Ankhesenamen
Niçin beni kandırıyorlar diyorsun.
Bir oğlum olsaydı yabancı bir ülkenin kralına yazar mıydım?
Başka hiçbir ülkeye yazmadım.

Sadece sana yazdım.

Çok sayıda oğlun olduğu söyleniyor.
Öyleyse bir tanesini bana ver.
Bana koca Mısır’a da kral olsun


Bir Hitit Prensi Mısır Tahtına oturacaktı.
İkna olan I. Şuppiluliuma bir oğlunu Mısır’a gönderdi.
Birkaç hafta sonra bir haberci geldi.

Hitit Prensi Mısır’a girerken kraliçenin muhalifleri tarafından öldürülmüştü.
Kral I. Şuppiluliuma çok sinirlendi.
Hitit Ordusu Suriye’deki Mısır yerleşimlerini yağmalayıp yok etti.
I. Şuppiluliuma çok sayıda savaş esiri alarak Hattuşaş’a geri döndü.


Fakat esirler beraberinde ölümcül vebayı getirdi.
Salgın tüm Hitit İmparatorluğu’na yayıldı.
I. Şuppiluliuma vebadan öldü.
Oğlu tahta geçti
Aynı sene II. Arnuvanda da vebadan öldü.

Diğer oğlu II. Murşili tahta geçti.
Hitit veba yüzünden yokluk sefalet içinde kayıplar vermeye başladı.
Hititler bu salgın hastalığın Mısır’a saldırmaları yüzünden Gök Tanrı/ Fırtına Tanrısı tarafından verilen bir ceza olduğunu düşündüler.


Bu kavga ve husumet III. Hattuşili’nin ( M.Ö. 1285 veya 1296 tarihinde)
Kadeş Antlaşması’nı imzalamasına kadar sürdü.

Not:
Kendi görüşüm, Mısırdaki heykele bakıyorum, bir de Anadoludaki heykele bakıyorum.
Mısır medeniyeti kat kat üstün olduğunu görüyorum
Tabii bu benim düşüncem


Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1