Video Kayıdı _ Adana ODTÜ Bilim Sohbetleri _ Özhan Dölen _ Odtü'nün Kuruluşu ve İlk Yılları 1954 -1960 _ Acı Kaybımız



 Özhan Abim


Seni Eskişehir Whatsapp grubunda “Odtü’nün ilk yılları hakkında çok güzel sunumunu yaparken tanıdım.

İçimden ne kadar gurur duydum seninle
İlerlemiş yaşına rağmen, her şeyi hatırlaman
60 yıl önceki fotoğraflara bakarken arkadaşlarının adının ve soyadını söylemen

Beni çok etkiledi
Nasıl bir hafıza diyerek

Bu yaşınızda, bizlere bir şeyler öğretme gayretleriniz takdire şayan idi.
Ondan sonra “ESKİŞEHİR” tarihi hakkında sunum yaptınız
Daha sonra “İSRAİL ve ARAPLAR” hakkında sunum yaptınız

Bu nasıl bir araştırma aşkı
Daha önemlisi ise
Bu araştırmayı da, bizlere anlatma aşkı

”Adana ODTÜ Bilim Sohbetleri” de, bizde sunum yapar mısınız? Dedim de
Tabii dediniz ve Yaptınız

Bu sunumu kayıt altına aldık
Bize kayıt altına alınan ilk sunum diye Teşekkür ettiniz

Bizim Adana sunumlarımıza sürekli katıldınız
2 sunumda sizi görmeyince, merak ettik

Sizi aradım yoğun bakımda olduğunuz ama telefon ile konuşabildiğinizi söylediniz
Her duruma karşılık Kızınız Neşe hanımın telefonu verdiniz, eğer bana ulaşamazsanız ona ulaşmam için

Ben sizi her gün saat 16:00 da aramaya başladım, hiç sektirmedim

Daha Alo demeden bana “Tarıkcığım Allah senden razı olsun, bugün daha iyiyim” diyerek
Hemen içimi rahatlatıyor idiniz

Bende iyi haberi duyunca, sizden haber almıyormuş gibi kızınız Neşe kardeşimi arayıp “Abim bugün daha iyi” diyordum. Birlikte birbirimiz kutluyor idik

Sonra bana “Tarıkcığım bu gün testim negatif çıktı. Bu korona belasından kurtuldum. Yarın normal koğuşa alacaklar" dedin

Hemi ben, hemi de sen, birlikte birbirimizi kutluyor idik
Abim ben sana demedim mi?
Sen Eski topraksın, bunu kesin yenersin ve bize 2 tane daha sunum yapma sözün var

O sözü tutmadan bir yere gidemezsin diye (ben bunu her telefon açtığımda abime söylediğim söz idi)
O da “Tabii ki, çıkar çıkmaz veririm” derdi

Korona yı yendin ama
Korona karşı verdiğin, mücadele de, yorgun düşen savaşçı organların dinlenmek istedi
Öyle dinlenmek değil, Ebedi dinletmek istedi

Güzel Abim

Işıklar içinde dinlen
Senden öğrendiklerimi sıralıyorum
- Yaşına bakma, araştırmaya ve yazmaya devam et

- Yaşına bakma, bu araştırmalarını kendine saklama, İnsanlıkla paylaş


Yaşar Kemal’in dizeleri aklıma geldi
“O iyi insanlar o güzel atlara binip çekip gittiler”

Sen O Güzelim Atına Bindin Gittin

Ardında gözyaşı ve hüzün bıraktın
Ama
Gurur da bıraktın

Seni tanıdığım için Gururluyum

Seni anmak için Video da Seni sevenlerine
Seni tanımayanlara da göndereceği ki

Benim niye Gururlu olduğumu 
Seyir ettiklerinde anlasınlar Abim

Edebi istirdattın da, Işıklar İçinde Uyu Güzel İnsan







Yorumlar

  1. ÖZHAN DÖLENİ TANIMAKLA BİZ DE GURURLUYUZ, İZMİR KARŞIYAKADA HER HAFTA TOPLANIRDIK. TAYPARK GRUBUMUZLA ONU HER AN ANIYORUZ.MESLEĞİNDE VE SOSYAL HAYATINDA BİR LİDERDİ.

    YanıtlaSil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1