Video Kayıdı _ Adana ODTÜ Bilim Sohbetleri _ Prof. Dr. Serap Çabuk _ Satış Gücünde Kadınlar, Karşılaştıkları Kolaylıklar ve Zorluklar _ Derlediğim Bilgi Notlarım


 
Zoom Toplantısının, Tanıtım Yazısı;

Merhaba
Bu Cumhuriyet Kadınını Tanımak İçin
Bu Sunuma Katılınır Kanaatindeyim

Bu cümleyi yazımı bitirince yazmış idim.
Ama bunu başa yazmam daha doğru olur düşündüğümden başa aldım
 
“Adana ODTÜ Bilim Sohbetleri” ‘ nin bugünkü kıymetli konuğumuz “Prof. Dr. Serap Çabuk” ve  “Satış Gücünde Kadınları, Karşılaştıkları Kolaylıklar ve Zorluklar” başlığı altında konudaki bilgilerini bizimle paylaşacak
 
Bugün sunum yapacak olan Prof. Dr. Serap Çabuk Hocayı sizlere tanıtmak istiyorum
Bu tanıtımı yaparken 1970’li Yıllara da değinmek zorundayım.
 
Öncelikle şu soruyu sordum. Serap Hocama
Katılımcılar, Pazar günü, ailesi ile veya kendi işleri yapmak yerine
Niye sizi dinlemek için ZOOM katılsınlar diye sordum
  
Verdiği cevap;
Satış mesleğinin “KADINA” uygun olmadığına ilişkin önyargılar var
Satış işinin gerçekten meşakkatli bir iş olmasına rağmen
Kadının satış mesleğini gerçekleştirmesindeki dezavantajlarını
Toplumsal eğitimle avantaja çevirebilmesi söz konusudur dedi
 
Öz geçmişini okuduğumuzda her yıl başarılı birisinin
Niye yüksek öğrenimin Adana Akademide yaptığını merak ettim
İşte
1970’li yıllar her gün 25-30 kişini öldüğü ve mahallerin ayrıldığı bir dönem
Aileler çocuklarından okumayı değil

 
Hayatta kalmasını istiyorlar, o zamanlar cep telefonu yok, evden çıktın mı?
Eve geri gelene kadar haber alma şansı yok

 
Düşünebiliyor musunuz o durumdaki evde bekleyen ANALARIMIZIN çektiği endişe kaygısını
 
Olaylara karışmak veya bir örgüte üye olmak gerekmiyor ölmek için
Bir yer taranıyor veya birisi taranıyorsa ve sen de oradan geçiyor isen
İşte yanlış zaman da yanlış yerde olmanın cezası
Analar ve Babalar için Evlat acısı demekti

 
Böyle olunca Serap hocamızın ablasını, ailesi üniversiteye göndermedi
Kızları yanları başında olsun yeterdi. Sevgi dolu aileye
 
Ama Serap hanım okumak istiyordu.
Aile can korkusu olduğu için istemiyor
Sonunda Adana olmak şartı ile aileden evet çıkıyor
Serap hoca tıp istiyor
 
Bu onay çıkması ise
Baba Topraksu Bölge Müdürü o zamanlar, İş kolik olduğundan tüm çocukları ile Anne ev kadını, anne ilgileniyor
Anne, Akşam Sanat okuluna dikiş, nakış kursuna gitmiş birisi ve çocukların tüm elbiselerini kendisi yapıyor
 
Daha önemlisi Anne okumayı çok seviyor
Böyle olunca Çocuklarına okuma aşkını anneden geldi dersek daha doğru
Çocuklar fotoğraf makinası, büyüklerden ne görürse onu örnek alırlar
Anne boş zamanlarında sürekli okursa, bunu gören çocuklar da, okumak isterler
 
Baba Soya fasulye işi ile ilgileniyor, bunun için işletilmesi lazım, bunu için işletmeci lazım diye baba arkadaşlarından bilgiler alıyor
Anne bunu fırsat biliyor, bak yabancıdan işletmeci çalıştıracağına, gel Serap ı işletmeye verelim diyor
 
Baba tamam diyor
Serap hocanın okumasını annesi önü açıyor, ablasının durumuna düşmemiş oluyor
Adana İktisadi ve Ticari İlimler Akademisi işletme bölümüne kayıt yaptırıyor
 
Niye buraya burası Adana’nın göbeğinde Atatürk Parkın içinde evlerinde karşısında, yani gözlerinin önünde
 
Akademiyi Akademi 1. Olarak bitiriyor
Okulun asistanlığı için sınav açılıyor 300 kişi (eskiden böyle idi) katılıyor 3 kişi kazanıyor
 
Birisi bizim Adana Odtü derneğimizin üyesi olan Prof. Dr. Altan Çubuk abim (Sonradan Serap Hocanın Eşi oldu) ve diğeri de Serap hocamız
 
Burada Altan hocaya sordum. Sen mi seçtin veya o mu dedim
İsterseniz önce ben söyleyeyim dedim. 
O da tamam dedi
 
Serap hoca seçmiştir. 
Çünkü yaptığım sohbette
O Seçer, o seçilmez dedim
Güldü, güzel tespit dedi. Başka bir şey söylemedi
 
O zamanlar asistanlar derslere giriyor idi
Asistanı olmak istediği hoca, erkek asistan istiyor
Yine kadınlarımızın önüne ilk engel çıkıyor (sınavı kazanmak ve akademi 1. Olmak yetmiyor)
 
Bu kişi Serap hoca olursa, ablası gibi okumayacakken okuyup akademi 1. Olan olunca
Hocanın yanına gidiyor
 
Hocam erkek asistan istiyorsunuz ama ben sizin asistanınız olacağım
Şunu bilin ki, benim asistanlığımdan o kadar memnun kalacaksınız ki
Bundan sonra siz hep kadın asistan isteyeceksiniz diyor

 
Hoca kabul ediyor
Ve dediği gibi bundan sonra hocamın emekli olana kadar hep asistanları hep kadın oluyor
 
Bu hocamız hep kadın asistanlar aldığından tüm bölüm kadın asistan oluyor
Tabii bunlar dr. doçent sonra prof oluyor
Şimdi tüm bölüm kadın, Serap hocamız hep kadın diye yeni bir tane numunelik Erkek asistan alınmış
 
Bunu Serap hocamızdan duyunca hemen feminist misiniz dedim
Yok dedi. Ama bu soruyu niye sordun dedi
Bölümünüz hep kadın dedim
Şartlar koşullar onu gerektirdi dedi
 
Babanın, Bölge müdürü olmasından mı nedir?
Serap hocamınız üniversite hayatı hep akademisyenlik ve yöneticilik birlikte yapmış ve de hala da yapıyor
 
Bizim Yörükler de bir laf, “Suyu Sert” derleriz
Yani kurallara uyan ve uyulmasını isteyen bir dominant bir yapısı var izlenimi edindim
Tahmin ediyorum baba ve hep yöneticilik yapma etkisi olabilir diye düşünüyorum
 
Serap hocamızın okuyacağım demesi ve önüne sunulan kısıtlı imkanı kabul edip okuması
İki kız kardeşinin ve erkek kardeşin kaderini de değiştirdi
 
Aileye bunlar adana dışında okuyacaklar dedi ve dediği oldu
iki kardeşi doktor, bir kardeşi de eczacı olmasının önü açtı (Yine söylüyorum annelerinin bunda çok büyük katkısı var)
 
Bu günkü Zoom da sunum yapacak

Bu Hoca ne anlatırsa anlatsın, Hiç önemli değil
 
Bu Cumhuriyet Kadını Tanımak İçin
Bu Sunuma Katılınır Kanaatindeyim

Sizleri Aramızda Görmek Bizi Mutlu Eder
 
Güzel Bir Hafta Sonu Geçirmenizi Dilerim


Tarık Başçıl _ 04 Nisan 2021



Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1