Asıl Özgürlük, Yaşamak İçin Kazandığın Zamandır _ Jose Mujica (Eski Uruguay Devlet Başkanı)


Ben insanların geceleri yatacak bir saçak altı bile bulamadıkları bir dünyada
Başkalarının 500 metrekarelik malikanelerde yaşamasını anlamıyorum.

Evsizler için ev, suyu olmayanlar için su lazım, ekmek lazım. 
Sen böyle bir dünyada özel uçağım olsun, oraya buraya gideyim diyorsun. 
Eğer herkes daha fazlasını isterse, bir gün kimseye bir şey kalmayacak.

Küresel ısınmadan bahsediyoruz ama doğaya saldırmaya ve çöp üretmeye devam ediyoruz.
Eski ruhani tanrımızı kendi ellerimizle kurban ettik ve artık market tanrının tapınağındayız.

Bana fakir denmesi yanlış, ben tutumlu bir insanım. 
Asıl fakirler sürekli yaşamdan talepleri olan ve elde ettikleriyle yetinmeyen insanlardır.

Ben elimde hafif bir bavulla dolaşıyorum. 
Bu bana istediğim yaşamı sürdürmek için yeterli zamanı veriyor. 

Asıl özgürlük
Yaşamak İçin Kazandığın Zamandır

Jose Mujica
Eski Uruguay Devlet Başkanı

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1