Ben de Çöken Eğitim Sistemini Anlattım




Hababam Sınıfı'nı yazdıktan sonra Rifat Ilgaz'a sormuşlar:
"Nasıl bu kadar çok güldürebildiniz?

Rıfat Ilgaz ise şu mükemmel cevabı vermiş:
Eskiden idamlar sabaha karşı yapılırmış.

Belli bir süre sonra idam yaklaştığında tüm dükkanlar açılmaya
Esnaf satış yapmak için bağırıp çağırmaya başlamış.

Bunun üzerine aileler de o saatlerde sokağa çıkmaya başlamış
İdam vakitleri panayır havasına bürünmüş.

Sonuçta da ölen bir adama bakarak
Gülen bir halk görüntüsü oluşmuş.

Ben de Çöken Eğitim Sistemini Anlattım.
Hepimiz Ölen Bu Sisteme Bakarak Güldük.






Yorumlar

  1. Tarık Hocam, İnanmazsınız Ben bu hababam sınıfını filmlerini ne zaman izlesem. İlk defa izliyormuşum gibi keyif alıyorum. Eski yazlık sinemalar aklıma geldi. Emeğinize Sağlık

    YanıtlaSil
  2. Gençliğimiz bu filmleri izleyerek geçti. Rahmetli olan tüm sanatçıların, Allah mekanlarını cennet yapsın

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Evet, "O güzel insanlar güzelim atlarına bindiler ve gittiler" maalesef, Işıklar içinde uyusunlar

      Sil
  3. Bu eğitim sistemini siyasi üstü tutulmadığı sürece düzeleceği yok Tarık Hocam

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Bende aynı düşüncedeyim. Tüm partilerin içinde olacağı bir eğitim şurası kurulacak ve bu Devlet Politası olacak, Türkiye nin geleceği için denilecek

      Sil
  4. Eğitim sistemi deneme tahtası oldu. snıfta kalmayı kaldırdılar. Şimdi geri getirdiler

    YanıtlaSil
  5. Yazıyı okurken şuan Hababam sınıfını izliyordum tam denk geldi elinize sağlık . Eğitim sistemimiz deneme yoluyla yapildığını okumuştum bir yazida buyük ülkeler önce kücük ülkelerde egitim sistemini deniyorlarmiş sayet verim alınır ise kendi ülkelerine uygulamaya koyuyorlarmiş suanki 4+4+4 gibi örneğin.

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Eğitim sistemi bana göre siyaset üstü olmalıdır diye düşünüyorum

      Devlet politikası olmalı
      Bir şeyin Devlet politikası olması için iktidar ve muhalefetinde içinde olduğu bir eğitim şurası neticesinde olur

      Birde Öğretmen alımlarında muhakkak siyasi değil de Bilgi ön plana çıkması lazım
      Çok bilgili olması yetmiyor
      Bu bilgiyi öğrenciye aktarabilen öğretmenler tercih edilmeli veya ödüllendirmeli diye düşünüyorum

      Sil
  6. Hababam serisin izleyip de seymeyen çok az olduğunu düşünüyorum

    YanıtlaSil
  7. Ya bir ülkenin eğitim bu kadar kötüye gider mi? Hiç mi? düşünmüyorlar. yarın bu gençler bizleri yönetecekler

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Düşünmez olurlar mı?
      Ama işlerine bu geldiği için eğitim sistemini düzeltmiyorlar

      Sil

Yorum Gönder

Bu blogdaki popüler yayınlar

Anneler Günü İçin 3 Derleme

Kağıt Bardak ve Makam

Yaşam Trenimiz

Bilge ve Cahil

Sultan Abdülaziz’in Dişi Ağrımamış Olsa idi. Gezi Parkı Davası Olmayacaktı. Niye Aron Angel İlgisi Var ve Belediye Seçimi

Afrika Niye Önemli

Unutulmaz Film Sahneleri ve Müzikleri _ 2

Hayattan, Edebiyattan, Tarihten ve Filozoflar gibi Ünlü Kişilerin Sözler ve Videolar Serisi _ 040

Bazen Önüne Gelecek Çok Büyük Fırsatı, Aslında Fırsat Olmadığını Görebilen Kişi Olmak. Sizi Sony Yapabilir

Film Önerim _ Bitmeyen Sınav (12th Fail) _ Biyografi _ Hindistan _ 2023 _ İmdb 9,1